Thursday, March 12, 2009

ျမန္မာမင္းမ်ားဇာတာႏွင့္သန္းေရႊဖ်က္ကိန္း(အပိုင္း-၁)

ျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္ကိုေမြးဖြားျပီးခုႏွစ္ရက္အၾကာတြင္ေကာ႑ညပုဏၰားမွသိဒၶတၳမင္းသားသည္အမွန္စင္စစ္ဘုရားျဖစ္
မည္ဟုလက္ညိုးတစ္ေခ်ာင္းကိုေထာင္ကာတစ္ခြန္းတည္းေသာေဗဒင္ကိုေဟာေလသည္။သုေဒၶါဓနမင္းႀကီးသည္သားေတာ္သိဒၶတၳမင္းသားဘုရားမ
ျဖစ္ေစရန္မင္းသား၏နန္းေတာ္တြင္အသက္ႀကီးသူအမ်ိဳးသား၊အမ်ိဳးသမီးမ်ားကိုအမူ ့ေတာ္မထမ္းေစရဘဲငယ္ရြယ္ႏုပ်ိဳသူအမ်ိဳးသား၊အမ်ိဳးသမီးမ်ား
ကိုသာအမူ ့ေတာ္ထမ္းေစလွ်က္အိုေသာသူနာေသာသူမ်ားကိုသိဒၶတၳမင္းသားမေတြ ့မျမင္ရေစရန္ေရွာင္ရွားေစပါသည္။
သို ့ေသာ္လည္းကံအေၾကာင္းတရားတို ့၏စီမံရာကုသိုလ္၊အကုသိုလ္တရားတို ့၏အက်ိဳးေပးသေဘာကိုကားမည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္က
မွ်တားဆီးပိတ္ပင္လို ့ရရိုးထံုးစဥ္မရွိသည့္အတြက္နတ္တို ့ဖန္ဆင္းအပ္ေသာနိမိတ္ႀကီးေလးပါးကိုအေၾကာင္းခံကာေတာထြက္ရဟန္းျပဳဘုရားျဖစ္ခဲ့ရ
သည္သာ။


ေရွးအခါကလူတစ္ေယာက္သည္လည္းေသမွာကိုေၾကာက္ရြံ ့သျဖင့္ေရလံုေသတၱာတစ္လံုးျပဳလုပ္ျပီးပင္လယ္ထဲကိုဆင္းကာပုန္းေအာင္း
ေနစဥ္ေသမင္းကထိုသူကိုလိုက္ရွာရင္းပင္လယ္ထဲကေသတၱာကိုဆြဲထားသည့္ႀကိဳးကိုခလုတ္တိုက္မိ၍လဲေလေသာ္ႀကိဳးစကိုဆြဲရင္းဆြဲရင္းျဖင့္ေသတၱာတစ္
လံုးကိုေတြ ့၍ဖြင့္ၾကည့္ရာေသမွာေၾကာက္၍ပုန္းေနသူကိုေတြ ့သျဖင့္ေသမင္းကထိုသူကိုေသရြာသို ့ပို ့ေဆာင္ေပးေလသည္။ထို ့ေၾကာင့္ကံတရားတို ့
အက်ိဳးမေပးခင္ေရွာင္လြဲ၍ရေသာ္လည္းတကယ္အက်ိဳးေပးလာေသာအခါမူကားဘယ္သူမွ်တားဆီးပိတ္ပင္၍မရႏိုင္ပါ။
မိမိတို ့ျပဳလုပ္ျပီးေသာကံတရားႏွင့္ျပဳလုပ္ေနေသာကံတို ့၏အက်ိဳးေပးကသာအဓိကျဖစ္ပါသည္။ျမန္မာ့စကားပံုတြင္လည္း"ကံစီမံရာ
သာ""ကံတူအက်ိဳးေပး"ဟုေျပာၾကသည္မဟုတ္ပါလား။
ဤသို ့ဆိုပါလွ်င္မိမိျပဳလုပ္ခဲ့ျပီးေသာမေကာင္းမူ ့အမ်ားစုကိုေကာင္းမူ ့တစ္ခုျပဳျပီးေက်ပါေစလို ့ဆုေတာင္းယံုေလာက္
ႏွင့္ေကာပေပ်ာက္ႏိုင္ရိုးရွိႏိုင္ပါ့မလား။အဇာတသတ္မင္းႀကီးသည္သာသနာေတာ္အတြက္ဘုရားေပါင္းမ်ားစြာကိုေစတနာအျပည့္ျဖင့္တည္ထားကိုးကြယ္
ခဲ့ေသာ္လည္း" ဖခင္ကိုသတ္ေသာ" ကံ၏အက်ိဳးေၾကာင့္အဝီစိငရဲကိုသြားခဲ့ရသည္သာ။
သံဃာကိုသတ္ျပီးယၾတာေဆာင္ဘုရားကိုတည္ရံုမွ်ျဖင့္အဘယ္မွာမေကာင္းမူ ့ကိုကာကြယ္ႏိုင္ပါမည္လဲ။နအဖကေနျပည္
ေတာ္မွာဘုရားတည္ျပီးတိုင္းျပည္ကိုက်ြန္ျပဳေနတာပါလို ့ေျပာရင္သိပ္ရိုင္းတယ္လို ့ေျပာၾကမလား။
ယခုႏွစ္ ေကာဇာသကၠရာဇ္(၁၃၇၀)၊ခရစ္-၂၀၀၉ -ခုဟာျမန္မာ့သမိုင္းမွာေမာ္ကြန္းသစ္ေတြေရးထိုးမဲ့ႏွစ္တစ္ႏွစ္ျဖစ္ေနလို ့ပါဘဲ။
ျမန္မာ့သမိုင္းက်ြမ္းက်င္သူမ်ားႏွင့္ျမန္မာေဗဒင္ပညာရွင္မ်ား၏အဆိုအရျမန္မာမင္းဆက္မ်ားဟာ " အ " မွာ စျပီး "သ" မွာဆံုးတယ္လို ့ဆိုၾကပါတယ္။
ဟုတ္လည္းဟုတ္ေနတာကိုေတြ ့ရမွာပါ။ အေနာ္ရထာစခဲ့တဲ့ပုဂံေခတ္ဟာ သီဟပေတ့မင္းလက္ထက္မွာဆံုးခဲ့ျပီး၊အေလာင္းမင္းတရားစခဲ့တာကလည္း
သီေပါမွာဆံုးခဲ့ပါတယ္။လြတ္လပ္ေရးကိုယူခဲ့တာကဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဆိုေတာ့သန္းေရႊမွာအဆံုးဆိုတာကလည္းသမိုင္းကေျပာလာပါတယ္။ဒီေနရာ
မွာတူညီမူ ့ေတြရွိေနတာကိုလည္းေတြ ့ရပါဦးမယ္။အကုန္လံုး" မင္း " ဆိုတဲ့ဘြဲ ့ကိုခံထားၾကသူျဖစ္ေပမဲ့အစႏွင့္အဆံုးကိုၾကည့္ရင္ေအာင္ဆန္းဟာလည္း
"ဗိုလ္ခ်ဳပ္" ျဖစ္ေနသလို သန္းေရႊကလည္း" ဗိုလ္ခ်ဳပ္"ပါဘဲ။ေနာက္ထပ္တူေနတာေတြကလည္းမင္းအားလံုးမွာေဗဒင္ပညာရွိေတြကိုေမြးျမဴခဲ့ၾကတာပါဘဲ။
၁၂၂၈ ခုႏွစ္မွာသီေပါမင္းဟာေဗဒင္အခါေတာ္ေပးဦးပုညရဲ့တြက္ခ်က္မူ ့ေတြ ေၾကာင့္(ျမင္ကြန္းႏွင့္ျမင္းခံုတိုင္)တို ့ကိုသတ္ခဲ့တယ္
လို ့ဆိုၾကပါတယ္။နအဖေခတ္မွာလည္းဗိုလ္ခ်ဳပ္၊တင္ဦး၊ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္ ့အေရးေတာ္ပံုမ်ားဟာေဗဒင္အခါေတာ္ေပးေတြအရဆိုရင္ေရာျငင္းလို ့ရႏိုင္ပါ့
မလား။ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ဇာတာကိုယေန ့ဇာတာဘဲျဖစ္ျဖစ္ေရွးအရင္ကဇာတာဘဲျဖစ္ျဖစ္ေျပာင္းလဲမူ ့မရွိပါဘူး။ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့အရင္တုန္းက
"ဗမာ"အခု"ျမန္မာ''ဆိုေတာ့လဲေန ့နံသေဘာအရအတူတူသာျဖစ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ျမန္မာ့ဇာတာကိုတည္ျပီးမင္းတို ့၏ဇာတာနဲ ့ႏိူင္းယွဥ္ရတာအရမ္း
လြယ္ကူပါတယ္ဟုမႏၱေလးမဟာသၾကၤန္စာေရးေနတဲ့ဆရာတစ္ဦးကေျပာဖူးပါေသးသည္။
အားလံုးလက္လွမ္းမီေသာ သီေပါမင္းလက္ထက္ကေနဇာတာဖြဲ ့တြက္ၾကည့္ေသာ္သီေပါမင္း၏ေမြးသကၠရာဇ္မွာ(၁၂၂၀)ခုျဖစ္ျပီးထီး
နန္းက်ေသာႏွစ္" ဦး၊ေကာင္း၊လိမ္၊ထုတ္"သီေပါျပဳတ္(မင္းဆက္ျပဳတ္)ဆိုသည့္အတြက္ေၾကာင့္(၁၂၄၇)ခုႏွစ္ျဖစ္ပါသည္။
သီေပါမင္းဇာတာႏွင့္သူ ၏နန္းသက္ကိုႏိုင္းယွဥ္ေသာ္"စစ္"အဂၤါသည္ပုတိႏွင့္မရဏတို ့တြင္က်ေရာက္ေနျပီးၾကာသပေတးအုပ္စိုးျပီးတနဂၤေႏြခိုက္ေန
သျဖင့္ မိန္မတို ့၏အုပ္စိုးခ်ယ္လွယ္ျပီးလူႀကီးမ်ား၏လိမ္ညာလွဲ ့ပတ္မူ ့ကိုခံရမည္။ဆရာဆိုသူတို ့၏မာယာပရိယာယ္တို ့ေၾကာင့္မိမိ၏အသက္အိုး
အိမ္ရာထူးျပဳတ္ကိန္းရွိသည္။ဆိုသည့္ကိန္းထဲကိုတေထရာတည္းက်ေရာက္ေနသည္ကိုသာေတြ ့ရပါလိမ့္မည္။
သီေပါမင္း၏နန္းသက္သည္လည္း(၇)ႏွစ္ျဖစ္သျဖင့္စေနျဂိဳလ္ဗုဒၶဟူးသက္ေရာက္ျဖစ္ျပန္ရာ "ဘယ္သူကယ္၍ႏိုင္ပါလိမ့္"ဟူေသာကိန္း
မ်ားထဲကိုေစာက္ထိုးသာက်ဆင္းျပီးနန္းပါျပဳတ္ရေလသည္။ထို ့ေနာက္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ဇာတာကိုျပန္ၾကည့္ေသာ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏အထြက္အျမတ္
ျဖစ္ေသာစစ္နံသည္ဗုဒၶဟူးျဂိဳလ္၏အုပ္စိုးမူ ့ကိုခံရကာစေနအတိုက္ထဲတြင္က်ေရာက္ေနျပန္သည္။

အပိုင္း(၂)တြင္ဆက္လက္ဖတ္ရူ ့ပါရန္
ပညာေက်ာ္

0 Comments:

blogger templates | Make Money Online