Friday, December 5, 2008

ဟံသာဝတီ မြန္ျပည္ပ်က္သုဥ္းျခင္း အထိမ္းအမွတ္လုပ္ဖုိ႔

ဗညားဆိုင္းႏြန္
ကဆုန္လဆုပ္ (၈)ရက္ (၈/၅/၀၇) ရက္ေန႕က ႏွစ္(၂၅၀)ျပည့္ ဟံသာဝတီ မြန္ျပည္ ပ်က္သုန္းျခင္း အထိမ္းအမွတ္ လႈပ္ရွား မႈတစ္ခုကို ျပည္ပေရာက္မြန္ေတ) 6;ေရာ ျပည္တြင္း က မြန္ေတြပါ ေနရာအႏွံ႕အျပားမွာ လုပ္ခဲ့ၾက တယ္။ ဒီလိုအမွတ္တရ လႈပ္ရွားမႈအခမ္းအ နားေတြ လုပ္ခဲ့တာနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး (၂၀/၅/ ၀၇) ရက္ေန႕က (BBC) ေက်းတမာက႑မွာ လူတစ္ေယာက္က ဒီေန႕ ဒီအေျခအေနမ်ိဳးမွာ ဒီလိုအခမ္းအနားမ်ိဳး လုပ္ဖုိ႕လိုအပ္ပါရဲ႔လားၼ ဒီလိုလုပ္တာဟာ ႏိုင္ငံေရးအရ ေရွ႔ကိုသြား ေနတာလားၼ ေနာက္ကိုဆုတ္ေနတာလားၼ စဥ္း စားသံုးသပ္ဖို႔လိုေၾကာင္း ေျပာဆိုေဝဖန္သြားတာ ကို ၾကားလိုက္ရပါတယ္။ ဒီလိုေဝဖန္ ေထာက္ျပ သြားတာနဲ႔ ပက္သတ္ၿပီး ထုတ္ေဖာ္မေျပာေပ မယ့္ ဒီလိုအျမင္မ်ိဳး လူပုဂၢိဳလ္အခ်ဳိ႔၊ ႏိုင္ငံေရး အဖြဲ႔အစည္းအခ်ဳိ႔မွာ ရွိေကာင္းရွိေနပါလိမ့္ မည္။ ဒါကိုရွင္းျပဖို႔ ဒီေဆာင္းပါးကို ေရးသား တင္ျပရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

သမိုင္းဆိုတာ ေမ့ေဖ်ာက္ဖို႔ မထိုက္တဲ့ အရာျဖစ္တယ္။ ေမ့ေဖ်ာက္ဖို႕ မထိုက္လို႕လည္း သမုိင္းစာအုပ္ေတြေရး၊ သမိုင္းဘာသာရပ္ကိုသင္၊ သမိုင္းဝင္ေနရာ အေဆာက္အဦးေတြကို ထိန္း သိမ္း၊ ေမွးမွိန္ေနတဲ့ သမုိင္းျဖစ္ရပ္ေတြကို ေလ့ လာေဖာ္ထုတ္ေနၾကတာ ျဖစ္တယ္။ သမိုင္းျဖစ္ ရပ္ေတြကို ေဖာ္ထုတ္ေနၾကတာဟာ ျပန္လည္ လက္စားေခ် သမိုင္းေႄကးဆပ္ဖို႕ မဟုတ္ဘူး။ သမိုင္းဘီး တစ္ပတ္လည္ၿပီး အလားတူျဖစ္ ရပ္မ်ိဳး ထပ္မံမျဖစ္ေပၚေအာင္ သင္ခန္းစာ ယူႏိုင္ ဖုိ႕ အဓိကျဖစ္ပါတယ္။ သမိုင္းမွာ ဂုဏ္ယူစရာ၊ ႐ႈံ႔ခ်စရာေတြ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ လုပ္ေဆာင္သင့္ တာ လုပ္ေဆာင္၊ ထိန္းသိမ္းသင့္တာ ထိန္းသိမ္း ေနၾကတာ မဟုတ္လား ၼ လူေတြ သမုိင္းကို ေလ့လာ ေဖာ္ထုတ္ေနၾကတာဟာ အနာဂတ္ကို ပိုေကာင္းမြန္ေအာင္ အတိတ္မွာ သင္ခန္းစာယူ ဖို႕ျဖစ္တယ္။
ဒီလို လြန္ခဲ့တဲ့အႏွစ္ (၂၅၀) က သမိုင္း ျဖစ္ရပ္ကို ထုတ္ေဖာ္ေနတာနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ေဝဖန္လိုသူေတြအေနနဲ႕ သက္ဦးဆံပိုင္ ပေဒသ ရာဇ္ေခတ္က ပေဒသရာဇ္ေတြရဲ႔ ပဋိပကၡေတြ ကို ေဖာ္ထုတ္ေနလို႕ ဘာမဈအက်ိဳးမရွိဘူး။ လူ မ်ိဳးေရးအရ အမုန္းပြားတာပဲ တိုးလာမယ္။ ဒီ ကေန႕ဟာ စုစုစည္းစည္းနဲ႔ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ကို ဖယ္ရွားၿပီး ဒီမိုကေရစီ အစားထိုးႏိုင္ ဖို႕ကို ဦးတည္ၾကဖို႔ လိုတယ္လို႔ ေျပာခ်င္ေန ၾကမွာပါ။ ဘံုရန္သူကို ဦးတည္တိုက္ႏိုင္ဖုိ႔ အ တိုက္အခံေတြအားလံုး စုစည္းညီၫြတ္ၾကဖုိ႔လိုပါ တယ္။ ဒီလိုစုစည္းႏိုင္ဖို႔အတြက္ လက္ေအာက္ ခံ ျပႆနာေတြ၊ ဘဝတူအခ်င္းခ်င္းၾကား ျပ ႆနာေတြကိုခဏထား ဘံုရန္သူကို စူးစုိက္ တိုက္ဖို႔လိုတယ္လို႔ ျမင္ေနၾကမွာပါ။
ဒါက ေယဘုယ်အျမင္ပါ။ ျပႆနာတစ္ ရပ္ကို ေယဘုယ်အျမင္ လုပ္ငန္းစဥ္တစ္ခု တည္းနဲ႔ ျမင္လုိ႔မရႏိုင္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ျပည္ ေထာင္စုျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ကို လူမ်ိဳးေပါင္းစုံနဲ႔ စုစည္းထားတာျဖစ္လို႔ လူမ်ိဳးေတြရဲ႔အေရးကို အေလးမထား ဝတ္ေက်တန္းေက် လုပ္ေနလို႔ မရပါဘူး။ ဒါကလည္း သမိုင္းအေတြ႔အ±ကံက သင္ခန္းစာေတြ ေပးခဲ့ၿပီး ျဖစ္တယ္။ အဂၤလိပ္၊ ဂ်ပန္လက္ေအာက္က ျမန္မာျပည္လြတ္လပ္ ေရးရဖို႔ လူမ်ိဳးေပါင္းစံု ဒုိ႔ညီအစ္ကိုေတြ လူမ်ိဳး စုေတြရဲ႔ သီးျခားအေရးကိုခဏထား နယ္ခ်ဲ႔ သမားေတြကို အရင္ေမာင္းထုတ္ဖို႔လိုတယ္။ ၿပီး ေတာ့မွ ငါတုိ႕ညီအစ္ကိုခ်င္း ညီတူညီမဈ အခြင့္ အေရးေတြ ယူၾကတာေပါ့ဆိုၿပီး (ဖဆပလ) မွာ စုစည္းခ့ဲၾကတယ္။ ထိုစဥ္က (ဖဆပလ) ကို ယုံယုံၾကည္ၾကည္နဲ႔ ဦးေဆာင္မႈေပးခဲ့တယ္။ မြန္ ေတြအဖို႔ ဒုတိယကမၻာစစ္အၿပီးမွာ စတင္ ဖြဲ႔စည္းခဲ့တဲ့ ရာမညတိုင္းလံုးဆိုင္ရာ မြန္အသင္း မွာ ပါဝင္ခဲ့တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြအဆိုအရ ထို အသင္းကို ဖြဲ႔စည္းစဥ္က မိမိတုိ႔ မြန္အမ်ိဳး သားအေရးကို ေဇာင္းေပးလိုေပမယ့္ (ဖဆပလ) က သီးျခားအမ်ိဳးသား အခြင့္အေရးေတြနဲ႔ ပတ္ သက္တာမလုပ္ဖို႔ တားျမစ္ခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘာသာေရးနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈအ ဆင့္ေလာက္ကို သာ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ရတယ္။ နယ္ခ်ဲ႔တိုက္ထုတ္ေရး မွာလည္း သီးျခားလက္နက္ကိုင္ တပ္အင္အား ေတြ မဖြဲ႔စည္းပဲနဲ႔ ဘ႘ၟး ဘဓၟ ထဲမွာ မြန္ေတြ အင္အား (၃၀၀၀) ေလာက္ ပါဝင္လာခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ လြတ္လပ္ေရးရလာတဲ့အခါ မြန္ေတြ အတြက္ အမ်ိဳးသားဆိုင္ရာ အခြင့္အေရးတစ္ခုမွ မရခဲ့ဘူး။ ေတာင္ေပၚသားလူမ်ိဳးစုေတြ ျပည္ နယ္တို႕ ဝိေဒသတုိင္းတုိ႕ရၾကတဲ့ အခ်ိန္မွာ မြန္ ေတြအတြက္ မြန္နဲ႕ဗမာအတူတူပဲ၊ ဗမာေတြ ရသလိုပဲ ယူပါ။ သီးျခားလုပ္မေနပါနဲနဲ႕ ဆုိၿပီး စကားလံုးလွလွနဲ႕ ျငင္းပယ္တာကို ခံလာခဲ့ ရတယ္။ ဒါကိုလက္မခံံႏိုင္လို႔ ဆႏၵျပျပန္ေတာ့ လည္း အၾကမ္းနည္းနဲ႕ အေရးယူတာကို ခံ ခဲ့ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မြန္လက္ကိုင္ေတာ္လွန္ ေရး ေပၚေပါက္ခဲ့ရတယ္။ တျခားလူမ်ိဳးစုေတြ လည္း သူ႔နည္းသူ႔ဟန္နဲ႔ ခံခဲ့ၾကရတယ္။ ဒီလုိ အေတြ႔အ±ကံ သင္ခန္းစာေတြရွိခဲ့လို႔ ဒီေန႔ ဒီအ ခ်ိန္မွာ ဘံုရန္သူဖယ္ရွားေရး၊ ဒီမိုကေရစီေပၚ ထြန္းေရးေလာက္နဲ႔ပဲ တုိင္းရင္းသားေတြကို စု စည္းဖို႔ မလြယ္ေတာ့ဘူး။ တိုင္းရင္းသားေတြအ တြက္ အခြင့္အေရးေတြ ဘယ္လိုရွိတယ္၊ အာမ ခံခ်က္ ဘယ္ေလာက္ရွိတယ္ဆိုတာ ထင္ထင္ ရွားရွားသိရွိေအာင္ ညႇိႏႈိင္းထားရွိဖို႔ လိုပါတယ္။ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့စဥ္က ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ကတိေပးတာဝန္ ယူတာမ်ိဳးလို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ရွိဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါမွလည္း က်ယ္ျပန္႔ခိုင္မာတဲ့ အမ်ိဳးသားညီၫြတ္ေရးကို တည္ေဆာက္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းရင္းသားေတြဟာ သေဘာထား မႀကီးၾကလို႔မဟုတ္ဘူး၊ လူမ်ား စုမဟုတ္တဲ့အတြက္ ေရလုိတစ္အိုးတည္းထည့္ ၿပီး ေရာေမႊပစ္တဲ့ ေပါင္းစည္းမႈမ်ိဳးကို အျဖစ္ ခံလို႕မရဘူး။ အျဖစ္ခံရင္ ကိုယ့္လူမ်ိဳး ေပ်ာက္ သြားလိမ့္မယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ဟာ လူမ်ိဳးေရးဆိုင္ရာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားနဲ႔ အဖြဲ႔ခ်င္းပူးတြဲတဲ့ ေပါင္းစည္း ခ်င္းမ်ိဳးကုိပဲ လက္ခံႏုိင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ တိုင္းရင္းသားေတြဘက္က ရပ္ၾကည့္စမ္းပါ။ မြန္၊ ရခိုင္၊ ရွမ္းေတြဟာ တစ္ခ်ိန္က ထီးနဲ႔ နန္းနဲ႔ လြတ္လပ္တဲ့ႏိုင္ငံေတြနဲ႔ ထင္ထင္ရွားရွား ရွိခဲ့ၾက ေပမယ့္ ဒီေန႔ဒီအေနအထားမွာ သီးျခားလြတ္ လပ္တဲ့ႏိုင္ငံ ထူေထာင္ေရးကို မေတာင္းဆိုပါဘူး။ စစ္မွန္တဲ့ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ ေဆာက္ေရးကို လက္ခံေနၾကတာဟာ သေဘာ ထားႀကီးလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလဈာ့ႏုိင္သေလာက္ ေလဈာ့သင့္ သေလာက္ေလဈာ့ၿပီး ညီၫြတ္ေရးကို ဦးထိပ္ထားခဲ့ၾကလို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စစ္မွန္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုကို တည္ေဆာက္ၿပီး အမ်ိဳးသား တန္းတူေရးနဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းခြင့္ကုိ လက္မခံ လို၊ လက္မခံႏိုင္ၾကတဲ့ တစ္ခ်ိဳ႔ဗမာေတြရဲ႔ သ ေဘာထားဟာ သင့္ေတာ္မွန္ကန္ပါရဲ႔လားၼ အ ျပန္အလွန္ ေဝဖန္ခ်င့္ခ်ိန္ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။
ေနာက္ၿပီး လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ (၂၅၀) က ဟံ သာဝတီ မြန္ျပည္ပ်က္စီးသြားခဲ့စဥ္ အျဖစ္ အပ်က္ဟာ ႏွစ္ဖက္ေသာ ဘုရင္ဧကရာဇ္ေတြ သူတုိ႔စစ္အင္အားေတြ အခ်င္းခ်င္းပဲ တိုက္ခိုက္ သတ္ျဖတ္ခဲ့ၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ စစ္႐ႈံးခဲ့ရတဲ့ မြန္ေတြဟာ စစ္နဲ႔မပတ္သက္တဲ့ သံဃာေတြ၊ အိမ္ရွင္မေတြ ကေလးေတြပါမက်န္ ဟံသာ ဝတီနဲ႕ မုတၱမေဒသေတြမွာ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ သတ္ျဖတ္ခဲ့ၾကတယ္။ ဟစ္တလာက ဂ်ဴးေတြ ကိုသတ္သလို၊ ဆဒမ္ဟူစိန္က ကာဒ္လူမ်ိဳးေတြ ကိုသတ္သလို၊ ဦးေအာင္ေဇယ်ကလည္း မြန္ ေတြကို မ်ိဳးႁဖတ္သတ္ခဲ့တာပါ။ ဒါေပမယ့္ ဟုိတုန္းကေတာ့ အဆိပ္ဓါတ္ေငြ႕ေတြ အဆိပ္ဗံုး ေတြမေပၚေသးေတာ့ ဖမ္းမိသမဈ မြန္လူမ်ိဳးေတြ ကို ေလွာင္အိမ္ထဲထည့္ၿပီး မီးနဲ႔႐ႈိ႔သတ္ခဲ့တာ ဟံသာဝတီ ပဲခူးဝန္းက်င္မွာ (၉) ေနရာေတာင္ ရွိခဲ့တယ္လို႔ မြန္ေတြရဲ႔ စစ္ေျပးေခတ္သမိုင္းမွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဆင္ေတြနဲ႔နင္းသတ္ျခင္း၊ ျမစ္ကမ္းနေဘးေသာင္ျပင္မွာ ေလွာင္အိမ္လုပ္ ထည့္ေလွာင္ထားၿပီး ဒီေရအတက္မွာ ေမ်ာပါ နစ္ႁမပ္ေစျခင္း၊ အဆိပ္ေကၽးသတ္ျခင္း၊ ဓါးနဲ႕ခုတ္ လွံနဲ႔ထိုး နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ မ်ိဳးႁပတ္ေအာင္ သတ္တဲ့ ဃေနဵငိဒေ ေခၚ အမ်ိဳးႁပတ္စစ္ပြဲကို ဦးေအာင္ေဇယ်လုပ္ခဲ့တယ္။ အေနာ္ရထာ၊ ဘုရင့္ ေနာင္တို႔လို စစ္႐ႈံးသူလူမ်ိဳးကို ကၽန္ႁပ၊ ဘ႑ာ ဆက္သေစ႐ုံမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး။ သူ႔မယားကိုလိုခ်င္ သူ႔လင္ကိုလွံနဲ႔ထိုးသလို မြန္ျပည္၊ မြန္နယ္ေျမကို အပိုင္သိမ္းခ်င္လို႔ မြန္ေတြကို မ်ိဳးႁပတ္သတ္ နယ္ေျမက ထြက္ေျပးေအာင္ ေမာင္းထုတ္ခဲ့တာ ေတြဟာ တရားေသာစစ္၊ မွန္ကန္ေသာလုပ္ရပ္ လို႔ သတ္မွတ္ခံယူထားၾကပါသလား။ ပုသိမ္နဲ႔ ျမစ္ဝကၽန္းေပၚေဒသမွာရွိတဲ့ မြန္ေတြကိုေတာ့ မြန္စာေပသင္ ၾကားခြင့္ကိုပိတ္ပင္၊ မြန္စကားကို တရားမဝင္ တန္ဖိုးမဲ့ေအာင္လုပ္ၿပီး ေသြးေႏွာ ေရးလုပ္ရပ္ေတြနဲ႔ ေရရွည္ဝါးမ်ိဳေရး အစီအစဥ္ ေတြေၾကာင့္ ျမစ္ဝကၽန္းေပၚက မြန္ေတြ ေပ်ာက္ ဆံုးခဲ့ရတယ္။
မြန္ေတြဟာ ဗမာဘုရင္ေတြရဲ႔ မ်ိဳးႁပတ္ ေမာင္းထုတ္ေရးအစီအစဥ္မွာ မခံႏိုင္လို႕ ထိုင္းႏိုင္ ငံထဲကို တစ္သုတ္ၿပီး တစ္သုတ္ ေျပးဝင္ခိုလႈံခဲ့ၾက ရတယ္။ ဒါေတြကို ထိုင္းႏိုင္ငံရဲ႔ စာေပထဲမွာ လည္း ေလ့လာေတြ႔ရွိႏိုင္ပါတယ္။ (၁၈) ရာစု မွာျဖစ္ခဲ့လို႕ ပံုျပင္လို႕ မထင္မွတ္လိုက္ပါနဲ႔။ တကယ္ျဖစ္ရပ္ေတြပါ။ ဒီေန႕ေခတ္လူေတြဟာ (၂၀) ရာစုမွာျဖစ္ခဲ့တဲ့ ပထမကမၻာစစ္အတြင္း တာကီလူမ်ိဳးေတြက အားမီးယားလူမ်ိဳး (၂) သန္းေက်ာ္ကို သတ္ခဲ့တာ၊ ဒုတိယကမၻာစစ္ အတြင္း ဟစ္တလာရဲ႔နာဇီအဖြဲ႔က ဂ်ဴးလူမ်ိဳး (၆) သန္းေက်ာ္ကို သတ္ခဲ့တာ၊ (၁၉၈၆-၈၈) အတြင္းမွာ ဆဒမ္ဟူစိန္က ကာဒ္လူမ်ိဳး (၁၂၈၀၀၀) ေက်ာ္ကို သတ္ခဲ့တာ၊ (၁၉၉၄-၉၆) အတြင္းက ရဝမ္ဒါႏုိင္ငံမွာ လူမ်ားစု ျဖစ္တဲ့ ဟူတူ လူမ်ိဳးေတြက လူနည္းစု တူစီလူမ်ိဳး ငါးသိန္း ေက်ာ္ကို သတ္ခဲ့တာ၊ ယခုႏွစ္ပုိင္းေတြ မွာ ဆူဒန္ႏုိင္ငံ ဒါေဝွာေဒသမွာ အာရပ္ေတြက လူမဲမ်ိဳးႏြယ္စုေတြကုိ သတ္ျဖတ္ေနတာေတြ ေလာက္ကိုပဲ သိရွိၾက၊ ေဝဖန္ေနၾကလို႕ မလံု ေလာက္ ပါဘူး။
ကမၻာေျမႀကီးဟာ လူတစ္မ်ိဳးတည္းအ တြက္ကိုပဲ ဘုရားသခင္က ဖန္တီးေပးထားတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီလူသားေတြဟာ သဘာဝေတာ တိရစၦာန္ေတြကိုေတာင္ မ်ိဳးႁပန္းမသြားေအာင္ ထိန္းသိမ္းေနတဲ့ကာလမွာ လူမ်ိဳးမတူတာကုိ အေျခခံၿပီး ကၽန္ႁပ၊ ဝါးမ်ိဳ၊ သတ္ျဖတ္သြား ၾကမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ကရင္ေတြ လက္ရွိခံ ေနရတာဟာ တစ္ခ်ိန္က မြန္ေတြ ခံရတာနဲ႕စာ ရင္ ဘာမွမေျပာပေလာက္ပါဘူး။ ဒါက ယၡဳေခတ္ ႏုိင္ငံတကာက ေစာင့္ၾကည့္ေဝဖန္ အေရးယူေန တဲ့ ကာလ၊ ကမၻာ့ကုလသမဂၢက ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးကို ဘက္ေပါင္းစံုက ထိန္းသိမ္းေနတဲ့ကာ လမ်ိဳးမွာ ဒီလိုျဖစ္ေနေသးတာဟာ မဟာဗမာ စစ္ဝါဒီေတြရဲ႔ အေတြးအျမင္ေတြ ဘယ္ေလာက္ မွားယြင္း ေဖာက္ျပန္ေနလဲဆိုတာကို ခန္႕မွန္း တြက္ခ်က္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီအေတြးအေခၚေတြဟာ ဘယ္ကအေျခခံလာလဲဆိုရင္ ပထမျမန္မာႏုိင္ငံ၊ ဒုတိယျမန္မာႏိုင္ငံ၊ တတိယျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ေတြကို တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ အေနာ္ရထာ၊ ဘုရင့္ ေနာင္၊ အေလာင္းဘုရားတုိ႔ကို အမ်ဳိးသား အာ ဇာနည္ လူစြမ္းေကာင္းေတြအျဖစ္ ဂုဏ္ျမႇင့္အသိ အမွတ္ႁပထားရာက အေျခခံတာျဖစ္တယ္။
'စစ္နဲ႔အခ်စ္မွာ မတရားတာ မရွိဘူး၊ ေအာင္ႏိုင္ဖို႔ အဓိက' ဆုိၿပီး အထက္က ညႊန္ ၾကားခ်က္ေပး၊ ေအာက္အဆင့္က အေကာင္ အထည္ေဖာ္၊ လူ႔အခြင့္အေရးေတြ ေဖာက္ဖ်က္ခံ ေနရတယ္ဆိုၿပီး ဘယ္လိုေအာ္ေနေပမမယ့္ ဂ႐ု မစိုက္တာဟာ ဒီအေတြးအေခၚက အေျခခံတာ ပါ။ ႏိုင္ငံတကာမွာ ဟစ္တလာ၊ မူဆိုလီနီ၊ မီ လိုေရွးဗစ္နဲ႔ ဆဒမ္ဟူစိန္တို႔ကို ကမၻာ့စစ္တရားခံ ေတြအျဖစ္နဲ႔ အေရးယူ႐ႈံ႔ခ်ေနတဲ့ကာလမွာ အ ေလာင္းဘုရားနာမည္ခံ ဦးေအာင္ေဇယ် ဟာ မဟာအာဇာနည္ မ်ိဳးခ်စ္လူစြမ္းေကာင္းႀကီးအ ျဖစ္နဲ႔ ခ်ီးေျမႇာက္ ေနရာေပးခံေနရတယ္။ ဒီေတာ့ စတုတၳျမန္မာျပည္ (ဗမာေတြႀကီးစိုးတဲ့ တိုင္း ျပည္) တည္တံ့ဖို႔သာလဈင္ သူတုိ႔အတြက္ မဟာ ဦးတည္ခ်က္ ျဖစ္ေနမွာပဲ။ ဒီေန႔ ဒီအေနအထား မွာ လူမ်ိဳးစုေတြထဲ ကရင္လူမ်ိဳးဟာ သူတုိ႔ကို အဓိကအာခံေနတဲ့ လူမ်ိဳးျဖစ္ေနေတာ့ ကရင္လူ ထုအေပၚ ဒီလိုလုပ္တာ သူတို႔အတြက္ မွန္ တယ္လို႔ထင္ေနၾကမွာပဲ။ ေတာ္လွန္တုိက္ခိုက္ မႈရွိတဲ့ခြင္ကို အမဲေရာင္နယ္ေျမသတ္မွတ္ၿပီး သတ္ျဖတ္၊ မုဒိမ္းက်င့္၊ နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႕ နယ္ေျမက ေမာင္းထုတ္ေနတာ တိုင္းရင္းသားနယ္ ေျမအႏွံ႕ မွာပါပဲ။
စာဖတ္သူတစ္ခ်ိဳ႔က က်ေနာ့္ကို လူမ်ိဳးခြဲ ျခားေရး ႐ႈေထာင့္ဘက္က ခ်ည္းၾကည့္ေနတယ္။ ဗမာလူထုေတြ အထူးသျဖင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစု ၾကည္နဲ႔ ှၜဓ အဖြဲ႔ဝင္တို႕ ခံေနရတာကို ထည့္မတြက္ေတာ့ဘူးလားလို႔ ေျပာေကာင္းေျပာ ၾကမွာပါ။ တကယ္ေတာ့ ဗမာစစ္ေခါင္းေဆာင္ ေတြဟာ သူတို႕တပ္ဖြဲ႔ဝင္ေတြကို ဗမာမ်ိဳးခ်စ္ဝါဒ၊ ျမန္မာျပည္မ¾ပိကြဲေရးတို႕နဲ႔ အဓိကထားၿပီး စည္း႐ုံးပညာေပးထားၾကတယ္။ ဒီအေပၚမွာ သူ တုိ႔တပ္မေတာ္သားေတြ စုစည္းေနတာ ျဖစ္ တယ္။ ဒီဝါဒသေဘာထား အေျခခံေတြနဲ႕ပဲ ှၜဓ နဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႕ကို ျပည္ပ အားကိုး၊ အမ်ိဳးသားသစၥာေဖာက္ေတြအျဖစ္ တိုက္ခိုက္ ဆန္႕က်င္ေနတာျဖစ္တယ္။ သူတို႔ရဲ႔ ႏုိင္ငံေရးေဇာင္းေပးမႈကုိ ေလ့လာၾကည့္ရင္ ဒုိ႔တာ ဝန္အေရးသံုးပါးဟာ အဓိကျဖစ္တယ္။ အဲဒီမွာ က ျပည္ေထာင္စုမ¾ပိကြဲေရးကို အဓိကနံပါတ္ တစ္မွာ ထားပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စုဆိုတာ သူတို႔အတြက္ လွည့္ဖ်ားဖို႔ ေဝါဟာရသာျဖစ္ ၿပီး တကယ္ေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္မ¾ပိကြဲေရးဟာ အဓိကအက်ဆံုး ဦးတည္ခ်က္ျဖစ္တယ္။ သူ တုိ႔ရဲ႔ႏိုင္ငံေတာ္ဆုိတာ တစ္ျပည္ေထာင္စနစ္ အေနာ္ရထာ၊ ဘုရင့္ေနာင္၊ အေလာင္းဘုရားတို႔ တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္မ်ိဳး၊ ဗမာေတြဦး ေဆာင္စုိးမိုး မင္းမူမႈေအာက္က ႏိုင္ငံေတာ္ မ်ိဳးျဖစ္တယ္။ သူတုိ႔ဟာ အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရးကုိ လုပ္ေနတာျဖစ္တယ္။ သူတုိ႔ရဲ႔ဝါဒဟာ သိပၸံ နည္းက် အမ်ိဳးသားေရးဝါဒျဖစ္တယ္ စတဲ့ေဝါ ဟာရေတြဟာ တကယ္ေတာ့ အမ်ိဳးသားေရး ဝါဒျဖစ္ပါတယ္။
http://www.monnews-imna.com

0 Comments:

blogger templates | Make Money Online